STAREA DE ASEDIU / STATE OF SIEGE
18 iunie 2019, ora 20:00

Teatru

 

SEZONUL FRANCEZ

 

Théâtre de la Ville-Paris

FRANȚA

 

Starea de asediu 

 

De: Albert Camus

Regia: Emmanuel Demarcy-Mota

 

Asistent regie: Christophe Lemaire

Asistent secund regie: Julie Peigné

Decor: Yves Collet

Light Design: Yves Collet, Christophe Lemaire

Sound Design: David Lesser

Proiecții: Mike Guermyet

Costume: Fanny Brouste

Make-up: Catherine Nicolas

Recuzită: Griet De Vis

Măști: Anne Leray

Consultant artistic: François Regnault

Asistent lumini: Thomas Falinower

Asistent decor: Clémence Bezat

Asistenți costume: Hélène Chancerel, Albane Cheneau, Élodie Lorion, Peggy Sturm

Asistent măști: Patty Robinet

Antrenament vocal: Maryse Martines

În distribuție: Serge Maggiani, Hugues Quester, Alain Libolt, Valérie Dashwood, Jackee Toto, Hannah Levin Seiderman, Jauris Casanova, Philippe Demarle, Sandra Faure, Sarah Karbasnikoff, Gérald Maillet, Walter N’Guyen, Pascal Vuillemot

 

Spectacol prezentat în limba franceză, cu traducere în limbile română şi engleză.

Spectacol nerecomandat celor sub 14 ani.

Durata: 1h 40min

Data premierei: 08.03.2017

Titlu original: L’Etat de siège

Efecte speciale: fulmicoton 

 

Coproducători: Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Théâtre national de Bretagne-Rennes, BAM (Brooklyn Academy of Music, New York)

 

Un oraș bizar, liniștit dar totodată tensionat. Deodată, apare un tiran și preia puterea. Vorbim despre Ciumă, care impune declararea stării de asediu. Din acel moment, orașul este supus unei dictaturi feroce: suspendarea drepturilor fundamentale, reguli inumane, teroare. Cu ajutorul unui secretar hain, tiranul inoculează boala supușilor săi la întâmplare, omorându-i, până când un tânăr, ajutat de iubita lui, se revoltă și organizează rezistența. Orașul va fi eliberat cu prețul vieții lui.

În opera sa, Camus reunește toate temele din scrierile lui: revoltă și rezistență, libertate și manipulare, curaj sau resemnare, umanitate împotriva pasivității, precum și idealul unei lumi unde femeile și bărbații beneficiază de avantajele umanismului asumat. Astfel, piesa ridică întrebări, atât referitoare la momentul prezent, cât și în general, despre viitorul societăților noastre: ce fel de orașe și de comunități umane trebuie construite pentru viitor, cum putem conecta multiplele diversități, cum ne putem reconecta cu natura, respectând-o și preluând din ea forța de a fi umani? […]

 

Emmanuel Demarcy-Mota