HAMLET / LEV DODIN’S HAMLET
14 iunie 2019, ora 21:00

Teatru

 

Maly Drama Theatre-Theatre of Europe, St-Petersburg, Russia

RUSIA

 

Hamlet

 

De: Dodina Dina Davidovna

Regia: Lev Dodin

 

Adaptare scenică: Lev Dodin

După: Saxo Grammaticus, Raphael Holinshed, William Shakespeare, Boris Pasternak

Scenografia: Alexander Borovsky

Lumini: Damir Ismagilov

Asistent regie: Valery Galendeev

Muzica: Alfred Schnittke, Duke Ellington, Johann Bach

 

Distribuție: Danila Kozlovsky (Hamlet); Elizaveta Boyarskaya, Ekaterina Tarasova (Ophelia); Ksenia Rappoport (Gertrude); Igor Chernevich (Claudius); Stanislav Nikolsky (Polonius) Sergey Kurishev (Horatio); Igor Ivanov (Marcellus); Sergey Kozirev (Bernardo)

 

Spectacol prezentat în limba rusă, cu traducere în limbile română şi engleză. 

Spectacol nerecomandat celor sub 16 ani. 

Durata: 2h 10 min

Data premierei: 10.04.2016

Titlu original: ГАМЛЕТ

Efecte speciale: lumini puternice îndreptate asupra primelor rânduri din public

 

Produs de: Maly Drama Theatre-Theatre of Europe, St-Petersburg, Russia

Spectacol realizat cu sprijinul Ministerului Culturii din Federația Rusă, filantropului Alisher Usmanov și fundațiilor caritabile „Artă, știință și sport” și „Demnitate”.

 

În conștiința colectivă, Hamlet este personificarea ideilor umaniste. Hamletismul este egal cu Umanismul. Una dintre misterele din această poveste este că acest mare umanist omoară, înnebunește și distruge aproape toți protagoniștii. Suma reflecțiilor lui reprezintă justificarea urii, a răzbunării, a crimelor. Oare am supraestimat Umanismul renascentist? Oare Renașterea este o culme a îmbogățirii intelectuale și spirituale a vechilor principii ale răzbunării, urii și anihilării? Poate că progresul este o intelectualizare a instinctelor umane de bază. Săgeata a devenit rachetă, iar scutul de metal s-a transformat într-o mașină de luptă blindată. Prin anihilarea a mii de semeni, oamenii au scăpat de riscul personal. Dorința de a reinstaura dreptatea s-a deghizat în terorism personal îndreptat împotriva unor anumiți oameni răi, iar în final în terorism în masă. Uneori, ajungi la disperare și te întrebi dacă cele mai mari crime din istorie sunt comise în numele celor mai înalte idealuri, respectiv binele și justiția. Oare cei care fac rău sunt conștienți că acțiunile lor sunt negative? Sunt ei oare sănătoși sau nebuni? Este posibil ca un nebun să fie conștient de nebunia lui? Ce ne motivează acțiunile: dorința de a face ceva ori imposibilitatea tragică de a face orice altceva? O întrebare fără răspuns. Dacă nu putem rezolva misterul umanismului lui Hamlet, trebuie cel puțin să-i găsim un sens. Această piesă este o sursă nesecată de întrebări...

 

Lev Dodin, în conversație cu echipa de actori