Martin Zimmermann
Creat împreună cu și interpretat de: Tarek Halaby, Dimitri Jourde, Romeu Runa & Colin Vallon
Regia și coregrafia: Martin Zimmermann
Creația muzicală: Colin Vallon
Dramaturgia: Sabine Geistlich
Decor: Martin Zimmermann, Simeon Meier
Coordonare scenă și tehnică: Ingo Groher
Light design: Jérôme Bueche
Sound design: Andy Neresheimer
Colaborare artistică Eugénie Rebetez
Asistent regie: Sarah Büchel
Manager producție scenă: Roger Studer
Construcție decor: Ingo Groher, Ateliers du Théâtre Vidy-Lausanne
Pictură decor: Michèle Rebetez-Martin
Producție costume: Katharina Baldauf, Doris Mazzella
Manager scenă: Roger Studer, Jan Olislagers
Regie lumini: Jérôme Bueche, Sarah Büchel
Regie sunet: Andy Neresheimer, Franck Bourgoin
Administrator tehnic: Sarah Büchel
Management producție: Alain Vuignier
Producător internațional: Claire Béjanin
Producător: MZ Atelier
Co-producători: Biennale de la danse de Lyon 2018 • Kaserne Basel • Le Volcan, scène nationale du Havre • Les 2 Scènes, scène nationale de Besançon • Les Théâtres de la Ville de Luxembourg • Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne • Maison de la Culture de Bourges / Scène Nationale • Scène Nationale du Sud-Aquitain • Nebia – Biel / Bienne • Théâtre de la Ville, Paris • Theater Casino Zug • Theater Chur • Théâtre Vidy-Lausanne • Zürcher Theater Spektakel
Cu sprijin din partea: Ernst Göhner Foundation • Cultural funds – Société Suisse des Auteurs (SSA) • Stanley Thomas Johnson Foundation • Corymbo Foundation
Martin Zimmermann is supported by a cooperative funding agreement with the Culture Department City of Zurich, Department of Culture Canton Zurich and Pro Helvetia – Swiss Arts Council
SINOPSIS
În acest spectacol, lucrez cu trei personaje, trei arhetipuri de clovn, ilustrând teme puternice precum autoritatea, supunerea și libertatea.
Whiteface atotștiutorul, Auguste naivul cu inimă mare și caraghiosul Maladroit care încurcă mereu diversele situații sunt plasați în universul igienic al unui muzeu, un loc creat de societate, plin de reguli și restricții, sisteme și valori care stabilesc ce este acceptat și ce nu. Aici, lucrurile au o ordine clară, adesea trecând chiar peste dorința artiștilor. Din perspectiva mea, vizitatorii unui muzeu pot fi văzuți ca opere de artă la fel ca arta însăși. În spectacolele mele, corpurile au o calitate materială, iar obiectele o latură umană. Din această contradicție reies multe posibilități comice și dramatice. Întotdeauna mi-am dorit să înțeleg ce loc ocupă clovnul în teatrul contemporan. Clovnul nu este actor. Clovnul este o prezență atât internă, cât și externă, iar rolul său este acela de oglindă a noastră și a existenței noastre.
Vor supraviețui aceste personaje smulse din anarhia circului într-un univers muzeal extrem de bine ordonat? Un spectacol comic, absurd și totodată tragic.
Spectacol nerecomandat celor sub 12 ani
Data premierei: 24.04.2018
Titlul original: Eins Zwei Drei
Efecte speciale: lumini stroboscopice şi mașină de fum