UNCANNY VALLEY@TNRS - Scena Digitala
1-30
iun
UNCANNY VALLEY@TNRS - Scena Digitala
TNRS - SCENA DIGITALA, www.scena-digitala.ro
1 - 30 iunie 2022

Info eveniment

UNCANNY VALLEY

 

De: Stefan Kaegi

Regia: Stefan Kaegi

Echipament: Evi Bauer

Fabricarea și finisarea artistică a capului de silicon - colorare și păr: Tommy Opatz

Dramaturgie: Martin Valdés-Stauber

Video Design: Mikko Gaestel

Muzică: Nicolas Neecke

Management producție Rimini Protokoll & turnee: Monica Ferrari

Lumini & turnee: Robert Läßig, Martin Schwemin, Lisa Eßwein

Design sunet și video & turnee: Jaromir Zezula, Nikolas Neecke, Manuela Schininá

Această piesă de la Rimini Protokoll a fost inițial produsă de Münchner Kammerspiele, în coproducție cu Berliner Festspiele - Immersion, donaufestival (Krems), Feodor Elutine (Moscow), FOG Triennale Milano Performing Arts (Milano), Temporada Alta - Festival de Tador de Catalunya (Girona), SPRING Utrecht

Drepturi spectacol: Rowohlt Theater Verlag, Reinbek bei Hamburg

Coproducție pentru versiunea franceză cu Théâtre Vidy-Lausanne, le lieu unique – Centre de Culture contemporaine de Nantes, Centre culturel suisse à Paris , la Villette, Les 2 Scènes, Scène nationale de Besançon în cadrul Lab e23

Text, personaj, voce: Thomas Melle

Animatronic: Chiscreatures Filmeffects GmbH

Spectacol prezentat în limba germană, cu traducere în limba română

Durata: 1h

În general, percepem roboții ca pe niște mașinării de povară, executanți eficienți și extrem de preciși ai unor sarcini. În industria nemțească, aceștia seamănă extrem de puțin cu noi, oamenii, pentru a evita complicațiile emoționale. În Asia, în schimb, roboții umanoizi există deja de un timp, fiind folosiți, de pildă, în activități de îngrijire sau ca parteneri sexuali. Datorită înfățișării externe similare nouă, ne este mai ușor să-i acceptăm. Totuși, dacă mașina seamănă prea mult cu omul, devenim neîncrezători. Ce este om și ce este mașinărie? Cercetătorii în robotică japonezi au denumit această bizară similitudine „valea sinistră”.

În noul său spectacol, Stefan Kaegi a lucrat pentru prima dată cu un scriitor și dramaturg, Thomas Melle, care a fost de acord să i se facă o dublură animatronică. Acest umanoid ia locul autorului și regurgitează întrebări: cum se simte originalul când dublura îi ia locul? Ajunge originalul să se cunoască mai bine prin intermediul dublurii electronice? Originalul și dublura intră în competiție sau se ajută reciproc?

Trends & News
Tot ce te intereseaza, direct in inbox.
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru, fii primul la care ajung evenimentele noi.
Nu ai gasit inca evenimentul tau?
Cauta aici dupa cuvinte cheie.
Urmareste noutatile pe:
© 2022 Ticketing Nation S.R.L. . Toate drepturile rezervate.
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Am inteles